Monday 14 September 2009

Dyrsku'n uten Panda

Så kom dagen da jeg skulle til Seljord første gang uten Panda, og så til Dyrsku'n da.

Dyrsku'n er altså Norges eldste landbruksutstilling. I år var jeg der for andre gang, og det var like morsomt som i fjor, med unntak av det faktum at Panda ikke var der da. Men, til tross for at hun ikke var der, følte jeg hun var der i ånden, spesielt fordi det skulle handles inn en god del ting til henne.

Lørdagen ble for det meste tilbragt med Daniel og Atla, vi vandret rundt på plassen og så oss om, snakket om diverse og hadde det generelt hyggelig. Senere var det Dyrsku-spel, om Dyrsku'n i 1965, med navnet "Ein sjangs skå koma te kon". Morsomt og underholdende!

Søndagen var det handling av ting til Panda, og så avreise som på en og samme tid var for tidlig og senere enn jeg likte det.

Mye kø på veien førte til at vi ble over en time forsinket i returen til Oslo, men ellers kom vi frem uskadet.

2 comments:

  1. Jeg skulle ønske jeg var der. Det hadde vært herlig. En liten avveksling til regn og sludd her nord. Håper bare jeg ikke på drar meg noe, er litt ekkel i halsen så nå blir det te og honnining over hele linja til jeg føler meg bedre. Savner deg kjære. Skal prøve å få skrive et innlegg i løpet av helga. Har litt fri så da bør det være tid. *holde tomler*

    ReplyDelete
  2. Som jeg nevnte er jeg ikke fornøyd med innlegget, men det er i alle fall der.

    Det er mer jeg gjerne skulle sagt, men jeg finner ikke ordene.

    ReplyDelete